De oorspronkelijke belofte van het internet was om mensen samen te brengen, en voor een tijdje werkte dat prima. In plaats van chatrooms en verbinding bleef het veelal bij websites die hun producten wilde verkopen waardoor het een groot zendkanaal ontstond.
Mensen willen verbinden met elkaar. Leren en sparren over gelijkgestemde zaken. Zo zouden organisaties ook moeten denken. Niet zenden maar verbinden. Dus nu we weten dat eindbeslissers het liefst spreken met gelijkgestemden, waarom zouden we hen dan niet faciliteren hierin. Het is snelste weg om in contact te komen en om in hun behoeftes te voorzien. Bekijk deze podcast en ontdek welke 4 pijlers er nodig zijn om in contact te komen met eindbeslissers. Of download de startgids als je klaar bent voor een strategische aanpak.

Cynthia Wertwijn
Datogether
Initiatiefnemer Community Toekomstgericht werken in de publieke sector
“Na 4 weken stond het fundament. Ik wilde directeuren uit de publieke sector verbinden in mijn community. Iets wat lastig leek omdat deze mensen heel erg druk zijn. Binnen 2 weken had ik 49 van de 50 van mijn uitnodigingen via LinkedIn. De berichten van Vendigi zijn zo stek dat de conversie door het dak ging. Ik ahd uit die 50 uitnodigingen al snel 18 kennismaking gesprekken en ze werden allemaal lid van onze community. Na 2 maanden hadden we onze eerste meetups en diverse organisaties hebben ons al gevraagd of wij hen konden helpen met onze diensten. Doordat de mindset totaal anders is, werkt dit zo goed!”

WAARDE
Welke waarde biedt jouw community? Wie is de initiatiefnemer? Welke content is er gemaakt? Wie zijn nog meer lid, wat zijn de onderwerpen? Enfin een goed fundament met de juiste informatie en mindset is benodigd om aantrekkelijk te zijn voor je eindbeslissers.
CONNECTIES
Welke eindbeslissers voeg je toe. Kun je c-level met managers mixen? Een juiste afstemming en een slimme structuur is benodigd om de eerste kennismakingsgesprekken te krijgen.
CONTENT
Welke onderwerpen komen aan bod? Welke waarde wordt gedeeld, en hoe houden we nauw contact met de leden? Wat komt men halen en brengen? Allemaal zaken die cruciaal zijn in een heldere beleving voor de leden.


Bas Kuiper
Community Manager
CTS
“Binnen 3 maanden was ik in contact met ruim 150 C-level beslissers. Wat mij opviel was dat de gehele manier van benaderen significant anders is waardoor ik nu wel in contact ben met eindbeslissers van hele grote organisaties. Zonder deze community strategie was mij dit nooit gelukt.”










