Succesvolle Gewoontes

10 Gewoontes van de Meest Succesvolle Social Sellers

By maart 4, 2020 juli 6th, 2021 No Comments

10 Gewoontes van de Meest Succesvolle Social Sellers

Het is je vast al eens opgevallen: het patroon in de opbouw van succesvolle LinkedIn titels. Ik besloot hier wat dieper in te duiken en maakte een overzicht van de best scorende titels en onderwerpen.

Deze tips kunnen je de goede richting op helpen om meer succes te bereiken op LinkedIn. Ze hebben hun effectiviteit bewezen en zullen dat ongetwijfeld blijven doen. Maak daar gebruik van!

Dit zijn de 10 meest voorkomende woorden in succesvolle LinkedIn titels:

  • Hoe
  • Succes
  • Zo
  • Fouten
  • Medewerkers
  • Carriere
  • Gewoontes
  • Waarom
  • Toekomst
  • Dit (kun je leren van)

Met name de ‘hoe’ en ‘waarom’ titels worden vaak gebruikt en gedeeld.

Mensen delen LinkedIn content die hen helpt om beter te worden in hun werk of om meer successen te behalen. Speel daar op in bij het schrijven van je eigen post of artikel. Het maakt jouw artikel al snel relevant/interessant voor een ander. Lees hier meer over het creëren van een goede content strategie.

Succesvolle titels van LinkedIn influencers

De content van LinkedIn Influencers wordt behoorlijk zwaar gepromoot. Het collectief van influencers bestaat uit grote denkers, leiders en innovators als Bill Gates, Richard Branson en Mary Barra. De redactie van LinkedIn nodigt deze mensen zelf uit en werkt samen met het collectief om beter geïnformeerde professionals te creëren.

Je vraagt je waarschijnlijk net als ik af of die content dan hoger scoort dan die van niet-influencers. Ik bekeek een aantal van de best scorende posts van LinkedIn influencers en een aantal van niet-influencers. Wat bleek? Er is geen verschil. Ook hier gaat het om posts gericht op managers en medewerkers. Ze gaan allemaal over advies om op de één of andere manier succesvol te zijn. De influencers gebruiken allemaal duidelijk een terugkerend format wanneer ze inzien dat dit een succesvol format is. Dat kun jij ook!

Dit kun je leren van niet-influencers

Deze eenmalige post spreekt tot de verbeelding sprak en zette mensen aan het denken. De post riep in principe dat wat je in je vrije tijd doet, je toekomst bepaalt.

Het zal je vast niet ontgaan zijn: ook deze post heeft betrekking heeft op carrière en succes. Opvallend is dat de verhalen veel gedeeld worden, wanneer hun verhaal en schrijfstijl écht interessant en uniek is. In tegenstelling tot de posts van influencers, voldoen niet aan een populair format.

Het zal je vast niet ontgaan zijn: ook deze post heeft betrekking heeft op carrière en succes. Opvallend is dat de verhalen veel gedeeld worden, wanneer hun verhaal en schrijfstijl écht interessant en uniek is. In tegenstelling tot de posts van influencers, voldoen niet aan een populair format.

Zo schrijf je een succesvolle LinkedIn post

Viral gaan op LinkedIn is lastig. Begin eens met de mensen om je heen te inspireren en helpen. Met de volgende tips kun je er voor zorgen dat je post meer potentie heeft om viral te gaan. De eerste tip voel je waarschijnlijk al aankomen.

  1.   De sleutel tot succes

Psst…heb je wel gezien wat de titel van dit artikel is? Er is een reden waarom je het artikel aangeklikt hebt! We streven er graag naar om het zakelijk beter te doen. LinkedIn is een perfecte plek om daar advies over in te winnen. Schrijf over persoonlijk succes (carrièreadvies, persoonlijke vaardigheden, leiderschap) en zakelijk succes (teammanagement, sales, vooruitgang, trends in het bedrijfsleven).

  1.   Schrijf over trends in jouw vakgebied

Je kunt lezers zo een beter overzicht geven over jouw vakgebied en ze een beter perspectief op de toekomst geven.

  1.   Persoonlijk advies

Geef praktisch advies waar iemand echt wat aan heeft. Je kunt bijvoorbeeld schrijven over het verhogen van verkoop, maar ook over hoe je met een lastige werkgever of een vervelende collega omgaat.

  1.   Help te verbeteren

Kun je iemand helpen beter te worden in zijn werk? Schrijf er dan over! Dat kun je doen door tips te geven over hoe je het wél moet doen, maar je kunt ook tips geven om veelgemaakte fouten te voorkomen.

  1.   Gebruik succesvolle formules

Heb je er eentje ontdekt die voor jou werkt? Maak er gebruik van!Zoals je gelezen hebt, kun je ook je eigen creativiteit inzetten en een unieke tekst schrijven om viral te gaan. Een flinke uitdaging! Probeer vandaag eens een inspirerende tekst voor je huidige connecties te schrijven. Ik snap dat het best spannend kan zijn. Kun je wel wat hulp gebruiken bij het schrijven, of twijfel je aan de kracht van je titel? Laat het me even weten in de comments.

Social Selling begint met het luisteren naar je doelgroep. Als je weet wat hun uitdagingen en koopwensen zijn, kun je voorop lopen. Leren hoe je dit doet? Download hier onze “Startgids Social Selling” met tips en tricks!